Med moderne teknologi kan man hurtigt masseproducere på fabrikker rundt omkring i verden. Mange virksomheder har valgt at industrialisere deres fabrikker for at kunne producere så meget som muligt, så effektivt som muligt. Dette har resulteret i, at en del produkter er blevet billigere at producere end tidligere. Alligevel er der mange produkter, som fortsat koster en del. Dette skyldes, at nogle brands har et så stærkt ry eller så stor en opbakning, at de fortsat kan tillade sig at tage store summer for deres produkter. En industri, som udnytter dette, er sko-industrien. Her kan der masseproduceres forskellige dele til skoen, og nogle maskiner kan endda delvist færdiggøre skoen. Det er altså i høj grad kun til vedligehold, at mennesker er ansat. For at holde øje med at produktionen går gnidningsfrit. For at holde tjek på maskinerne og teknologien. Men derudover er de ikke rigtige vigtige. Alligevel giver kunder glad og gerne en pris, der er utallige gange højere en produktionsomkostningerne.
Nike Air force 1
Et eksempel på en sneaker, der er lavet og masseproduceret er Nike Air Force 1. Det er en af de mest kendte sneakers på markedet, og har været udsolgt op til flere gange. Nike Air Force 1 ses som en klassiker i manges øjne. Dette er en af grundene til, at Nike fortsat kan tage en god sum ved salg. De er klar over, at efterspørgslen er enorm, og de kan derfor uden at blinke snildt sælge størstedelen af deres produktion med det samme. Omkostningerne for produktionen af Air Force 1 er lave, selvom Nike fortsat kan bryste sig af at lave sneakers af høj kvalitet. Dette er ikke nødvendigvis løgn. De er nemlig efterhånden eksperter i at udnytte teknologien, så deres produktion både er forholdsvis bæredygtig efter omstændighederne, og samtidig er materialerne af god kvalitet.
Limited Edition Air Force 1
Som så mange andre sneakers er Air Force 1 naturligvis også lavet i flere limited edition udgaver. Her kan Nike altså fortsat udnytte deres teknologiske og industrialiserede produktion, så omkostningerne igen har været enormt lave. De store forskel er dog, at de vælger at producere færre Air Force 1 limited edition, end de lavede den almindelige udgave. Det betyder, at de laver en større efterspørgsel alene. Samtidig har de jo også et mindre udbud af Air Force 1 limited edition. Alt dette påvirker den endelige pris, som selvfølgelig er endnu højere end prisen for en almindelige Air Force 1. Nike udnytter altså deres brands ry og efterspørgslen på mærket til hele tiden at tjene flere penge. Og med den teknologiske udvikling falder prisen for omkostningerne hele tiden, hvilket giver Nike et større overskud. Teknologi og industrialisering er altså en stor årsag til, at mange virksomheder tjener enormt godt.