Hvordan Shopify blev “dagligdags”-butikken på nettet: Den ufortalte historie

Hvordan Shopify blev “dagligdags”-butikken på nettet: Den ufortalte historie

I 2006 var Shopify blot en lille nystartet virksomhed med store ambitioner. De ønskede at tage kampen op med e-handelsgiganten Amazon og blive dagligdags-butikken for folk over hele verden. Shopify var anderledes end Amazon på mange måder. De tilbød en brugervenlig platform, der gjorde det muligt for alle at oprette en onlinebutik uden at skulle lære at kode. De opkrævede også lavere transaktionsgebyrer end Amazon, hvilket gjorde det mere overkommeligt for virksomheder af alle størrelser at bruge deres platform. Shopify’s fokus på kundeservice og brugervenlighed hjalp dem med at vokse hurtigt, og de er nu en af de største e-handelsplatforme i verden!

Shopify blev startet af Tobias Lütke and Scott Lake efter et forsøg på at åbne webshoppen “Snowdevil”, som skulle være deres bud på en webshop, som solgte snowboards. I stedet blev de så fortvivlede over processen med at oprette en webshop og det overprisede e-handelssoftware der var på markedet. De besluttede sig for at bygge deres egen platform, Shopify, som ville være mere brugervenlig og overkommelig for små virksomheder.

Shopify’s første kunder var venner og familie, men de begyndte hurtigt at vinde indpas blandt online iværksættere. I 2007 lancerede Shopify sin første platform, og Shopify-handlende begyndte at dukke op over hele internettet. Shopify voksede hurtigt, og i 2010 havde de allerede et salg på mere end 100 millioner dollars for deres kunder.

I dag er Shopify en af de mest populære e-handelsplatforme i verden. De har over en halv million kunder i mere end 175 lande. Shopify er blevet den foretrukne platform for virksomheder i alle størrelser, lige fra små butikker til store mærker som Red Bull og Nestlé. Shopify fortsætter med at vokse, og deres mål er at gøre det endnu nemmere for folk at starte og drive deres egen virksomhed. I Danmark drives bl.a. helse- og sundhedswebshoppen medcare.dk af Shopify systemet.

Shopify’s succeshistorie er en af beslutsomhed og innovation. De så et behov på markedet for en overkommelig, brugervenlig e-handelsplatform til en overkommelig pris, og de opfyldte dette behov. Shopify’s fokus på kundeservice har hjulpet dem til at blive en af de mest populære e-handelsplatforme i verden.

Ejer du i dag en fysisk butik uden at have salg over internettet, så er Shopify en oplagt løsning for dig som virksomhedsejer. Med deres POS (Point of Sale) system gør Shopify det nemt for dig at begynde at sælge dine produkter online og udvide din virksomhed. Tjek Shopify’s hjemmeside for at få mere at vide om, hvordan de kan hjælpe dig med at tage din virksomhed til det næste niveau!

Shopify er en oplagt løsning for dig som virksomhedsejer, hvis du i øjeblikket ejer en fysisk butik, men ikke sælger online. Med Shopify’s POS-system (Point of Sale) er det nemt for dig at begynde at sælge dine produkter online og få din virksomhed til at vokse.

Tjek Shopify’s hjemmeside for at få mere at vide om, hvordan de kan hjælpe dig med at tage din virksomhed til det næste niveau! Deres fokus på kundeservice har hjulpet dem til at blive en af de mest populære e-handelsplatforme.