Marketing med trykte materialer

Marketing med trykte materialer

I en tid hvor fokus længe har været på webmarkedsføring giver vi dig her 5 tips til hvordan du som kreativ virksomhed kan skille dig ud fra mængden ved at lave en kombination af din SoMe presence og virksomhedens trykte materialer:

 

  • Vid hvem dine kunder er og planlæg din markedsføring ud fra din viden. Der er stadig dem der foretrækker trykt marketingmateriale frem for digitalt. Så sørg for at din marketingplan indeholder både personlig kontakt, webmarkedsføring og trykte materialer. Et visitkort på en opslagstavle der kigges på flere gange dagligt kan være mere værd end et digitalt opslag der kun ses en enkelt gang.

 

  • Vil du være succesfuld med din branding er det nødvendigt at træffe valg der gør at du skiller dig ud fra mængden. Sørg for at dit brand præsenteres konsekvent og stærkt på alle fronter for at sikre virksomheden succes. Et letgenkendeligt og velrepræsenteret logo og brand skaber tillid og engagement hos jeres kunder. Dette opnås bedst ved at sprede din marketing indsat ud på flere medier, så dine kunder fra flere vinkler bliver opmærksomme på din virksomhed og jeres produkter/ydelser.

 

  • Sørg for at alle dine kunder bliver præsenteret for jeres trykte materiale i form af flyers, visitkort mm. da det trykte materiale engagerer læseren mere effektivt end de digitale medier og ofte i længere tid. En online reklame ses et kort øjeblik, men en trykt reklame eller info brochure der ligger på skrivebordet vil med større sandsynlighed blive taget frem og refereret til mange gange.

 

  • Sørg for at distribuere de trykte salgs og marketingmaterialer til alle relevante medarbejdere og hav en plan klar til at sørge for at forældede brochurer mm kasseres og nye implementeres straks. Ligeledes er det vigtigt at have et system til opbevaring af diverse visitkort og tryksager så sælger nemt kan skabe sig et overblik og dagligt blive mindet om at bruge det i det daglige salgsarbejde. En fornuftig holder, mappe eller lign. kan ligeledes hjælpe med til at undgå at det trykte materiale får folder og pletter når det f.eks. medbringes til messer eller i sælgernes biler.

 

  • Trykte materialer kan også være klistermærker, bannere, etiketter, brevpapir, vinduesfolie mm. som alt sammen kan være med til at styrke din virksomheds synlighed.

 

Sørg for at have en langsigtet marketingplan og være på forkant med ændringer i produktudvalg og ydelser og få trykt nye materialer og lavet nye SoMe kampagner der matcher virksomhedens nuværende marketingstrategi og fokus.